MINI goes social!

26 June 2017

MINI goes social!

Bilförsäljningen går som tåget och Proauto är en progressiv aktör som säljer såväl BMW som MINI. Det sistnämnda märket är klassiskt poppigt och i framkant – perfekt att kampanja i sociala medier med andra ord.

Byrån fick i uppdrag att locka bilspekulanter via sociala medier via målgruppsanpassad bearbetning av de lokala marknaderna i Linköping, Norrköping och Nyköping. Genom väl avvägd målgruppssegmentering och anpassning av budskap nådde Proauto effektivt ut till mer än 45 000 unika och presumtiva kunder i Facebook och Instagram. Det hela resulterade i en mängd konverteringar och heta leads som säljavdelningen för MINI kunde bearbeta vidare.

Uppdraget omfattade kampanjuppsättning i Business Manager (Facebooks annonsverktyg) och annonshantering i Power Editor samt en anpassad kampanjsajt med koppling till Bytbil.com för direkt urval av aktuella bilar.

Dokumenterat resultat i toppklass för en grym kund – ett lyckat uppdrag helt enkelt!

  • Facebook
  • Instagram
  • Kampanjsajt